آرشیو اسفند ماه 1400

وبلاگي براي علاقه مندان به راه اندازي كسب و كار

دوشنبه ۲۳ مهر ۰۳

کسب و کار نوین

کسب و کار نوین همان طور که از نامش هم پیداست مربوط به مشاغلی است که در قرن 21  و در دهه  اخیر رواج پیدا کرده است و گاهاً از شبکه جهانی اینترنت استفاده می کنند. بنابراین استفاده از اینترنت می تواند در گسترش و رشد این کسب وکارها  نقش مهمی ایفا کند .

اما این موضوع به این معنی نیست که همه کسب وکارهای نوین حتما از اینترنت استفاده می کنند.

این نوع کسب وکارها به این دلیل مهم هستند که می توانند در نوع مصرف مشتریان تغییرات بزرگی ایجاد کنند. به طور مثال شرکت هایی مانند دیجی کالا و اسنپ را در نظر بگیرید؛این دوشرکت نمونه از هزاران  کسب وکارنوینی هستند که توانسته اند تغییرات زیادی در نحوه مصرف مشتریان خود ایجاد کنند.

ایده های زیادی برای کسب و کارهای نوین وجود دارد.  مانند حسابداری آنلاین، آموزش آنلاین، بازارهای مالی جهانی ، خدمات پیک پزشکی، کپی رایتینگ وهزاران شغل دیگر که بر بستر اینترنت کار می کنند و شما می توانید با راه اندازی آن ها ، به موفقیت های بسیار زیادی دست پیدا کنید.

آیا به دنبال ایده های نوین هستید؟

به دنبال یک ایده کسب و کار نوین هستید؟ این ایده ها به شما کمک می کند  یک کسب و کار موفق ایجاد کرده و بسط دهید.

قبل از شروع کسب و کار ، تعیین کنید آیا تقاضا برای آنچه می خواهید ارائه دهید وجود دارد یا خیر.
این مقاله برای کسانی است که به دنبال ایده های پولساز برای راه اندازی یک کسب و کارنوین هستند.

. اگر می خواهید کارآفرین شوید ، مهم است که با یک ایده تجاری عالی شروع کنید. زمانی که راجع به ایده‌ای که دارید‌، اطلاعات مختلف را بررسی کردید، نوبت به آن می‌رسد که آن را عملی کنید.

 

چرا کسب و کارهای نوین و خلاق اهمیت دارند؟

 

کسب و کار های نوین از آنجایی حائز اهمیت هستند که می توانند به تدریج الگو های رفتاری و فکری جامعه را تغییر دهند. برای مثال شما دیجی کالا را در نظر بگیرید این شرکت پس از راه اندازی کاری کرد که روز به روز اعتماد مردم به فضای اینترنت و خرید اینترنتی تغییر کند تا اینکه بسیاری از مردم امروزه اکثر خریدهایشان را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

این کسب و نوین و خلاق با کاری که انجام داد، میخ کسب و کارهای اینترنتی را در ایران کوبید و بسیاری از آنها  امروز مدیون آن هستند.
یکی دیگر از مهم ترین اهمیت های کسب وکارهای نوین این است که به دلیل خلاقیتی که در این کسب و کار ها وجود دارد می تواند تا حد زیادی گسترش پیدا کند و از این طریق افراد بسیاری را جذب خود کند.

از طرفی با توجه به شرایط کرونا و افزایش محدودیت ها، کسب و کار های اینترنتی به دلیل امکان دورکاری و …. گزینه بسیار خوبی به حساب می آید که اگر قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی را دارید بهتر است که راجع به راه اندازی آن تحقیقاتی را انجام دهید.

یکی دیگر از مزایای کسب و کار های نوین این است که شما می توانید با هزینه بسیار پایین تری نسبت به کسب وکار های سنتی کسب و کارتان را راه اندازی کنید. فقط نیار به ایده ای مناسب دارید.

چند ایده عالی برای مشاغل کوچک

 

اگر آمادگی راه اندازی کسب و کارنوین خود را دارید ، هر یک از این ایده های تجاری عالی را در نظر بگیرید.

مشاوره

اگر در کار خاصی مهارت و تجربه دارید، کسب درآمد از طریق مشاوره می تواند یک گزینه سودآور باشد. برای مثال شما می‌توانید خدمات مشاوره کسب و کار، مشاوره تحصیلی، مشاوره بازاریابی و… را به دیگران ارائه کنید. از مزایای مهم این کسب و کار این است که می‌توانید مشاغل مشاوره ای خود را به تنهایی و با حداقل هزینه شروع کنید ، سپس کسب و کارتان را توسعه دهید و به مرور زمان مشاوران دیگری را استخدام کنید. از طرفی می‌توانید با صرف کمی خلاقیت، موارد مرتبط به حوزه کاریتان را با هم ترکیب کنید و از این طریق درآمد بیشتری به دست بیاورید.

برای مثال اسنپ دکتر یکی از کسب‌ و کارهای نوینی است که با در اختیار گرفتن تعداد زیادی از مشاوران در حوزه های مختلف، روانشناسان و پزشکان، انواع خدمات مشاوره در حوزه سلامت و روانشناسی را به دیگران ارائه می‌کند. همچنین اسنپ دکتر در کنار این خدمات به گرفتن تست کرونا در محل، فروش دارو و… نیز می پردازد.

 

۰ ۰

راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم

شاید به خاطر شرایط اقتصادی ، همه گیری کرونا ، به این فکر افتاده باشید که کسب و کار خانگی کم سرمایه ای برای خودتون راه‌اندازی کنید. به همین خاطر دنبال شغلی می گردید که در کنارکارهایی که دارید اون را انجام بدید و یا حتی بتونید  توی خونه خودتون اون را پیش ببرید  تا هم کمک خرجتون باشه و هم سرمایه زیادی هم نیاز نداشته باشه.

حوزه های مختلفی برای راه‌اندازی این جور کسب و کارها وجود داره که بخش مهمی از اون به حوزه اینترنت برمی گرده،  چون علاوه بر راحتی، در همه جا قابل دسترس و استفاده هست و شما می تونید از هر نقطه ای از دنیا که به اینترنت دسترسی دارید،  کسب درآمد کنید.

به طور مثال شما می تونید تو خونه خودتون بشینید و با نوشتن مقالات، طراحی عکس، تدوین و… که در حوزه تولید محتوا هستن، کسب درآمد داشته باشید و یا حتی مهارت هایی که دارید را در پیج های اینستاگرامی آموزش بدین و با فروش دوره های آموزشیتون کسب درآمد کنید.

حالا ما توی این مقاله قصد داریم در مورد این حوزه ها بیشتر صحبت کنیم تا به شما کمک کنیم کسب و کار خانگی با سرمایه کم ، راه‌اندازی کنید و در نهایت از این طریق کسب درآمد کنید.

 با این وجود تا به حال به این فکر کردی که میتونی یه کسب و کار و با مدیریت کسب و کار اینترنتی یه درآمد عالی داشته باشی؟ اگر دوس داری از این به بعد کسب و کار خانگی کم سرمایه خودتو داشته باشی، این آموزش رو دنبال کن.

  • کسب و کار خانگی کم سرمایه
  • ایده کسب و کار خانگی کم سرمایه
  • ایده کسب و کارهای خانگی اینترنتی
  • ایده کسب و کار خانگی مواد غذایی
  • ایده   کسب و کارهای کشاورزی و باغبانی

چه باید کرد؟!

این روزها شاید کرونا باعث شده که خیلیا به فکر راه انداختن یک کسب و کار خانگی بیفتن. اما چون هیچ اطلاعاتی ازش ندارن، از راه اندازی کسب و کار‌های خانگی کم سرمایه، منصرف میشن. ولی میخوام بهتون بگم که اتفاقا نه بخاطر کرونا، بلکه کلا یه موج جدیدی از کسب و کار تو دنیا راه افتاده که بهش میگن: کسب و کار خانگی.

اگر سری به مقالات سایت بزنید و ویدیوهای پیج ماهان تیموری رو ببینید، متوجه میشید که بیش از صد تا آموزش تو این زمینه براتون آماده کردیم و این نشون میده که چقدر این مسئله مهمه. اما خب، حالا که این فرصت وجود داره، چطور میتونیم کسب و کارهای خانگی کم سرمایه راه بندازیم؟

 

ایده های راه اندازی کسب و کار خانگی کم سرمایه

برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی کم سرمایه، چند تا مسئله هست که باید بصورت عمومی در خودتون تقویت کنید و یک مسئله‌ی مهم هست که من توی این مقاله بهتون یاد میدم. اون مسائل عمومی، شامل انگیزه، اراده و پشتکار میشه.

یادتون باشه که راه اندازی کسب و کارهای خانگی کم سرمایه، نیاز به اراده و پشتکار زیادی داره. چون شما قراره کاری رو راه اندازی کنید که از صفر تا صدشو خودتون باید مدیریت کنید و به نوعی مسئولش هستید. پس باید تمام اراده‌ی خودتون رو جمع کنید تا بتونید به بهترین نتیجه برسید.

اما وقتی که مبانی اولیه کسب و کارهای خانگی کم سرمایه رو در خودتون دیدید، باید به دنبال ایده باشید. چیزی که کسب و کارهای خانگی کم سرمایه رو به سود دهی میرسونه یک ایده‌ی خوبه و متاسفانه تو بخش ایده، خیلیا به نتیجه نمیرسن و بیخیال این میشن که کار خودشونو داشته باشن.

اما من میخوام بهت چندین ایده‌ی کسب و کارهای خانگی کم سرمایه بدم و تمرکزم رو میخوام بزارم بر روی عملی بودنش. چون ایده‌های زیادی میشه داد، اما بحث اینه که چقدر از این ایده‌ها رو ما بتونیم در کسب و کارهای خانگی کم سرمایه عملی کنیم.

 

۰ ۰

آیتم های مهم در افزایش و رشد کسب و کار

برای اینکه در کسب و کار خود با رشد همراه شوید نیاز است تا مراحلی را پشت سر بگذارید. هر یک از این اقدامات می تواند به نوبه خود برای رسیدن به هدف به شما کمک نماید.
آیتم های مختلفی توسط شرکت ها و یا مشاورین مختلف بیان شده است ولی در این بحث به چند مورد اصلی و مهم اشاره می کنیم. اگر شما قصد دارید به صورت حرفه ای تر وارد شغل خود شوید پیشنهاد می کنیم حتما با یک مشاوره و متخصص در زمینه کسب و کار خود صحبت کرده و مشاوره دریافت نمایید.
نکته:
شاید هزینه ای بابت مشاوره کسب و کار پرداخت کنید ولی این هزینه می تواند به شما در افزایش سرمایه و بهتر شدن کسب و کار کمک کند. پس بی درنگ برای داشتن یک کسب و کار موفق با متخصصین مشورت نمایید.

پیدا کردن نوع محصول و کسب و کار متناسب با بازار

اگر شما به تازگی وارد بازار کار شده اید و قصد راه اندازی و فروش محصول خاصی را در نظر دارید باید به نوع نیاز بازار نیز توجه کافی داشته باشید.
برای موفقیت در نوع کسب و کار خود باید به بازار توجه کرده و سپس اقدام به راه اندازی کرد. شاید شما سرمایه زیادی در این زمینه ارائه کرده باشید ولی به دلیل نداشتن نیاز در بازار با شکست رو به رو شوید.
پس اولین اقدام برای راه اندازی، توجه به نیاز بازار و مردم است. با دقت این موضوع را مورد بررسی قرار داده و سپس کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

داشتن تمایز بی نظیر با سایر کسب و کارها

وقتی که به راه اندازی یک کسب و کار متمایز می پردازید باید بین شما و رقبا یک وجه تمایز باشد. ایا برند شما با رقیباتان متمایز است؟ آیا شما نسبت به او برتری دارید؟ چه تفاوت هایی بین شما و آن ها وجود دارد؟
وقتی که توانستید جواب درستی برای سوال های فوق داشته باشید پس یک کسب و کار موفق هستید. در غیر این صورت باید یک تمایز مناسب و خاص پیدا کرده و سپس به راه اندازی نوع کسب و کار خود اقدام کنید.

داشتن یک برنامه ریزی دقیق

برای اینکه به رشد کسب و کار خود کمک کنید باید در اولین قدم ها اقدام به برنامه ریزی منسجم و پایدار نمایید. در این صورت می توانید با کمک این برنامه ریزی مسیر خود را به درستی تشخیص داده و روال عادی کار را پیش ببرید.
در واقع داشتن برنامه ریزی می تواند به شما در افزایش و رشد کسب و کار کمک کند. همچنین باعث می شود زمان های اضافی شما را در به خوبی مدیریت کرده و برای تمام زمان ها برنامه ریزی درستی داشته باشید.
با توجه به اینکه گاهی نیاز به مراجعه به دفترچه برنامه ریزی است شما می توانید با نوشتن برنامه به وصورت روزانه، ماهانه و حتی سالانه برنامه های خود را به درستی پیش ببرید.

 

۰ ۰

بوم ناب کسب و کار چیست؟

بوم ناب کسب و کار چیست؟ بوم ناب کسب و کار به صاحبان مشاغل دید و وضوح کافی می دهد. این بوم به کارآفرینان و استراتژیست ها ابزاری برای تحلیل، سازماندهی و ارتقا کسب و کار می دهد و در عین حال تصویری از آینده پیش رو سازمان فراهم می کند.

بوم ناب کسب و کار توسط الکساندر استروالدر استراتژیست و کارآفرین معرفی شد که یک ارائه بصری از 9 عامل اصلی تشکیل دهنده هر کسب و کار موفق است. این یک نقشه راه است که به کارآفرینان کمک می کند تا با رویکردی منسجم تر کسب و کار خود را طراحی و مدیریت کنند.

دلیل محبوبیت بوم ناب کسب و کار سادگی آن است. بوم و یا کانواس کسب و کار به شما کمک می کند تا بدون غرق شدن در جزئیات تحلیل های پیچیده را به خوبی اجرا کنید. با وجود اینکه هر بوم به صورت اختصاصی برای هر کسب و کاری طراحی می شود اما همه آنها شامل 9 بلوک اصلی زیر هستند:

  • بخش های مشتری
    • گزاره ارزش
    • کانال ها
    • ارتباط با مشتری
    • جریان های درآمد
    • منابع کلیدی
    • فعالیت های کلیدی
    • شرکای کلیدی
    • ساختار هزینه ها

بخش های مشتری در بوم ناب کسب و کار

 

اولین بلوک در کانواس کسب و کار شناسایی مهم ترین مشتری سازمان است که این خدمات به او ارائه می شوند. یا به عبارت دیگر مشتریان هدف چه کسانی هستند؟ چه کار می کنند؟

و چرا باید محصول شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند. هیچ سازمانی بدون مشتریان خود نمی تواند دوام بیاورد، بنابراین باید به بخش مشتریان در بوم مدل کسب و کار توجه ویژه ای داشته باشید.

یک تمرین عالی برای تعریف بخش مشتریان، طوفان فکری و تعریف پرسونای خریداران سازمان است. شخصیت خریداران تصویر خیالی از مشتری ایده آل و فرضی شما است. معمولا کاربران تصور می کنند برای تعریف شخصیت خریداران به روش طوفان فکری باید تمام مشخصات خریداران مانند سن، جنس، درآمد، شغل، نیاز ها و اهداف را تعریف کنند. با این حال در این مرحله نیازی به جزئیات این چنینی نیست و فقط به یک تصویر کلی از بخش مشتریان نیاز داریم.

  

گزاره ارزش در بوم ناب کسب و کار چیست؟

مرحله دوم در طراحی بوم مدل کسب و کار یا کانواس درک و تعریف گزاره ارزش سازمان و از همه مهم تر گزاره ارزش منحصر به فرد UVP است. دلیل اینکه مشتری ها در میان رقبای بازار به شما مراجعه کنند. کدام یک از مشکلات آنها را سازمان شما به بهترین شیوه حل می کند؟

هر گزاره ارزش شامل مجموعه ای از خدمات و کالاهایی است که متناسب با نیاز های پرسونای خریدار از بخش مشتریان است. در واقع یک تعاملی بین آنچه سازمان شما ارائه می دهد با دلیل و یا انگیزه مشتری ها برای خرید وجود دارد. چند سوال مهم زیر را برای تعیین گزاره ارزش منحصر به فرد باید از خودتان بپرسید:

  • خدمات سازمان بر کدام مشکل منحصر به فرد مشتری تمرکز و آن را حل می کند؟
    ● خدمات شما مرتبط با چه مشاغلی است؟
    ● چگونه گزاره ارزش ویژه شما مشکلات مشتری را به حداقل می رساند؟
    ● چه خدمات و محصولاتی برای نیازهای اختصاصی مشتری ارائه می دهید؟

 

۰ ۰

چگونه کسب و کار بین المملی خود را مدیریت کنیم؟

همه ی ما می دانیم که کسب و کار بین المللی مسیر طولانی و پر فراز ونشیبی را طی کرده تا توانسته به مقاصد بین المللی خود برسد. درواقع برای این که شما بتوانید مدیریت کسب و کار خود را به سمت مرزهای بین الملی بکشانید می بایست، سیر طولانی و ناهمواری را طی کنید. اما رسیدن به این هدف، ارزش فراوانی دارد، و به نوعی نتیجه دلخواه و مطلوبی را، فراسوی تجارت داخلی به شما می دهد.

مفهموم مدیریت کسب و کار بین المللی

کسب و کار های بین المللی، مشاغلی هستند که خارج از مرزهای داخلی، شعبه و دفاتری داشته،که امور مربوط به خارج از ایران را انجام بر عهده دارند.
درواقع ممکن است که این شعبه های بین المللی، فعالیت های شعبه ایران را ادامه دهند و یا اینکه که فعالیت های جدیدی را جدا از شعبه اصلی خود، آغاز کنند.

شخصت حقوقی کسب و کارهای بین المللی

با توجه به اینکه شعبه های ایرانی، در خارج از ایران دفتر دارند، لذا هویت آن ها ایرانی است و صرفا دارای نماینده جهت پیشبرد امور خارج از ایران خود هستند. بدین معنی که، آن شرکت ایرانی است، اما امور مربوط به مشتریان خارجی خود را انجام می دهد. پس نتیجه میگریم که مشتریان این نوع شرکت ها صرفا در داخل ایران مشتری ندارند بلکه، مشتریان آن ها خارج از کشور هستند که تقاضای دریافت خدمات از شرکت های ایرانی را دارند.
چگونه یک کسب وکار خارجی را ایجاد کنیم؟
به بیانی دیگر، شما می توانید به راحتی در ایران سکونت داشته باشید، اما درآمد از کسب وکارتان، خارج از ایران باشد. با توجه به فضای دیجیتال امروزی، دیگر نیاز نیست که حتما به طور مستقیم و خارج از ایران دارای دفتر و شعبه باشید و می توانید از ایران نیز فعالیت های زیادی در حوزه کسب و کارتان انجام دهید.
البته لازم به ذکر است که درمورد تمامی مشاغل صدق نمی کند و یک سری از شغل ها را نمی شود بدین گونه هدایت کرد.
به طور مثال، مشاغلی مانند: رمز ارزها، مهاجرت، آنلاین شاپ های متفاوت و حوزه دیجیتال مارکتینگ را، می توان تحت عنوان کسب وکار های بین المللی دانست.

چگونه مشتریان بین الملی داشته باشیم؟

مدیریت کسب و کار بین المللی، صرفا بدین معنی نیست که شما برای جذب مشتری به خارج از ایران بروید، بلکه می توانید، از ابزارهای محتلف جهت بازاریابی و تبلیغ محصولات خود استفاده کیند.این موضوع، به خصوص زمانی که در دوران بیماری کرونا هستیم به روشنی قابل درک است. لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های ایرانی به صورت غیر مستقیم فعالیت خود را در خارج از ایران، ادامه ادامه میدهند، و بدون آن که بخواهند برای تبلیغات خود، به خارج از ایران بروند، مشتریان خارجی را سمت کالا و خدمات خودشان هدایت می کنند.
به فرض مثال، تبیلغات و بازاریابی هایی که از طریق پلتفرم های مجازی صورت می گیرد، یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتریان خارجی است. در واقع شما اطلاعات محصولات و خدمات خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته، و مشتریان، خود با بررسی نیاز هایشان، کالای خود را خریداری و یا از خدمات آن ها، استفاده می کنند.
روش دیگری که امروزه نیز کاربرد فراوانی در مدیریت کسب و کار بین المللی دارد، همکاری با اشخاص ایرانیست که، خارج از ایران فعالیت می کنند و به دو زبان نیز، مسلط هستند.
در واقع آن ها به عنوان نماینده یا بازاریاب، به مدیریت کسب و کار بین المللی، ارزش افزوده قابل توجه ایی و فروش بالایی را اضافه خواهند کرد.

 

۰ ۰

مزیت کار در منزل چیست؟

طبیعی است که همه ی افرادی که در جامعه مشغول به کار هستن، مدیر و یا صاحب یک کسب و کار نیستن و خب خیلی از آدمایی که ما هر روز می بینیمشون و دارن میرن سر کارشون، قشر کارمند و کارگر هستند. در بحث کارگاه خانگی پردرآمد هم همین ماجرا رو داریم. طبیعتا همه ی مردم ما نمی تونند خودشان مدیر و یا صاحب یک کسب و کار باشن و این نیاز هم وجود داره که هر کس با توجه به مهارتی که در اختیار داره، برای یک کارفرما شروع به کار کند. چون اگر همه بخان مدیر باشن، پس چرخ تولید و کسب و کار رو کی بگردونه؟

پس کسب و کار در منزل، به کارهایی گفته می شه که شما بر اساس مهارت خودتون و بر اساس نیازهای یک کارفرما و یا چند کارفرما، بصورت پروژه ای قبول به کار می کنید و کار خودتون رو توی اون حوزه شروع می کنید. اما با چند تفاوت اصلی:

1- دیگه نیاز نیست به سر کار مشخصی بری.

کار در منزل، همونجوری که اسمش روی کار هست، نیاز به رفتن سر کار مشخصی نداره و این شما هستید که می تونید در بازه های مختلف زمانی، کارهای متفاوت رو انجام بدید. بعنوان مثال اگه شما یک برنامه نویس هستید، لزومی نداره که هر روز به محل کار برید و یک کار مشخص داشته باشید. می تونید بر اساس پیشنهاد هایی که می شه، شرکت های مختلف و یا چند مجموعه ی متفاوت رو برای کار کردن انتخاب کنید

2- آزادی عمل داری.

سیستم کسب درآمد ،کار در خونه به شما آزادی عمل بسیاری می ده. چرا که شما دیگه یک کارمند نیستید، بلکه یک انسان مستقل در کسب و کارتون هستید که قدرت انتخاب کار مشخص، در ازای درآمد مشخص رو دارید. بگذارید یک مثال براتون بزنیم .

اگه شما یک گرافیست هستید و تصمیم گرفته اید که به جای کارمند بودن در منزل کار کنید، این آزادی عمل رو دارید که در هر حوزه ای که دلتون بخواهد طراحی انجام بدید. مثلا یک روز پوستر یک کنسرت رو طراحی کنید و روز دیگه طراحی گرافیک یک سایت رو در دست بگیرید. در حالی که اگه کارمند جایی خاص باشید، باید هر روز یک طرح مشترک رو با المان های مشترک طراحی کنید که موجب کسل شدن و روزمرگی در شما می شه.

3- زمان بندی کارت با خودته.

طبیعیه که هر کارفرمایی و یا هر صاحب پروژه ای، کارش رو در زمانی معین به شما می سپارد. اما این شمایید که تصمیم می گیرید در همون زمان مشخص، چقدر بر سر کار او وقت بگذارید. فرض کنید که شما یک ادمین در شبکه های اجتماعی هستید. اگه کارمند یک مجموعه باشید، باید هر روز در یک ساعت مشخص، بدون هیچ آزادی عملی، یک میزان مشخص از کار شبکه های اجتماعی اون مجموعه رو انجام بدید.

اما اگه کار در منزل رو انتخاب کنید، می تونید هر میزان که بخواهید پروژه دریافت کنید و تصمیم بگیرید که چه وقتی و در چه زمان، کار رو به کارفرما تحویل بدید. اگه کارفرمایی سه روز به شما مهلت انجام کاری رو واگذار کرد. این شمایید که برنامه ریزی می کنید، در سه روز کارش رو انجام بدید و یا بگذارید در روز آخر و در کل یک روز کارش رو انجام بدید و اون دو روز دیگه رو به پروژه ای دیگه بپردازید.

4- هیچ سقفی در کسب درآمد ندارید.

کسب و کار و تولید خانگی ،بیشترین انگیزه رو به کسایی میده که می خواهند یک کار پردرآمد در منزل داشته باشن. با کارمند بودن در یک مجموعه، شما یک درآمد ثابت دارید و هیچ وقت فرصت رشد کسب نخواهید کرد. اما وقتی که کار در منزل رو برای درآمد زایی انتخاب می کنید، می تونید تا بی نهایت درآمد زایی کنید .

این دیگه بسته به مهارت شما و بسته به زمانی داره که شما پای کار در منزل می گذارید. بعنوان مثال، اگه شما برای یک مجموعه صنایع دستی کار می کنید و کارتون تولید سبدهای حصیری است، بسته به وقتی که پای کار می گذارید، می تونید از یک سبد تا بی نهایت سبد برای اون مجموعه تولید کنید و درآمدتون رو افزایش بدید. حتی می تونید در کنار اون، سفارش های دیگه ای رو نیز دریافت کنید که به رشد درآمد شما کمک کند.

۰ ۰

کسب و کار اینترنتی در منزل

کسب  و کار اینترنتی در منزل به خصوص در چند سال اخیر  در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و افراد از این طریق درآمد زیادی را به دست می آورند. از آنجایی که در این کسب و کار ها هیچ محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد باعث شده است که علاوه بر افرادی که شغلی ندارند، برخی از کارمندان هم به عنوان شغل دوم روی آن حساب کنند. برای این کار شما به یک تلفن هوشمند و یک کامپیوتر نیاز دارید. در این مقاله قصد دارم که تمام نکات مربوط به راه اندازی کسب و کار اینترنتی در منزل را با شما به اشتراک بگذاریم.

کسب و کار اینترنتی چیست؟

حتما سوال می کنید به چه مشاغلی کسب و کار اینترنتی می گویند؟ به کارهایی که با کمک اینترنت انجام شود کسب و کارهای اینترنتی گفته می شود. این کسب و کارها به صورت آنلاین و مجازی بوده و بیشتر به صورت دورکاری و یا فریلنسری انجام می شود.
اگر به دنبال یک کار با درامد مناسب هستید و همچنین قصد دارید برای کار خود از منزل خارج نشوید ما به شما ورود به فضای مجازی و استفاده از پتانسیل های آن را پیشنهاد می کنیم.
مشاغل زیادی است که خانم ها و آقایان در بستر اینترنت می توانند به راحتی و تنها با کمی دانش انجام دهند. ولی برای اینکه درامد بالایی داشته باشند بهتر است که در هر زمینه کاری آموزش های مربوطه را نیز بگذرانند. برای داشتن درامد کافی تنها نیاز به یک اینترنت نیست. بلکه تلاش، صبر و آموزش نیز تاثیر گذار است.

مقدار سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 

خیلی از افراد که سرمایه چندانی برای شروع کسب و کار اینترنتی ندارند با استرس وارد این حیطه از کار می شوند. چرا که نگران هستند هزینه های بالایی پرداخت کنند.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که ورود به فضای اینترنتی و مشاغل اینترنتی هزینه های بالایی را ندارد و شما با اندک سرمایه ای می توانید اقدام به راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین خود نمایید.
راستی، برای بدست آوردن درامد همین الان هم دیر است. پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه این مقاله و اطلاع از توانایی های خود سریعا برای راه اندازی یک شغل اینترنتی اقدام کنید.

ممکن است سوالی در این بین ایجاد شود که آیا بازاریابی را نیز می توان جز مشاغل اینترنتی محسوب کرد؟

در واقع تمام مشاغلی که امروزه به صورت سنتی وجود دارد در دنیای مجازی نیز جای دارند. یعنی شما قادر هستید این شغل ها را به صورت اینترنتی نیز انجام دهید. کار بازاریابی و فروش نیز جز این شغل ها بوده و اشخاصی که در این زمینه تجربه کافی دارند و قادر هستند مشتریان زیادی در زمینه های مختلف جذب کنند می توانند از آن استفاده کرده و اقدام به بازاریابی نمایند.
حال سوال اینجاست چه نوع کسب و کار اینترنتی در منزل به ما کمک می کند تا به درآمد برسیم؟؟؟ برای رسیدن به این جواب عجله نکنید تنها کافی است در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

 

انجام فعالیت اینترنتی در خانه تضمینی است؟

اینکه کسب و کار اینترنتی در منزل تضمینی است یا نه به خود شخص بستگی دارد. ما سعی می کنیم تمام مراحل ایجاد یک شغل مناسب را به صورت دقیق بیان کنیم. بعد از آن شما باید به صورت دقیق و حرفه ای دانسته ها و اطلاعات خود را به صورت صحیح پیاده سازی نمایید.
در واقع در این مسیر هر چقدر تلاش و صبر کنید نتیجه بهتری خواهید دید. پیشنهاد می کنیم دانش خود را وارد فضای مجازی کرده و با راهکارهای جدید و موثر آن را پوشش دهید.انجام فعالیت اینترنتی در قالب های مختلف می تواند به کسب درامدهای بالاتر کمک کرده و شما را در بین مشتریان و کاربران مطرح کند.
برای شروع فرایند یک کار جدید، تنها با یک دانش اندک می توان شروع کرد و سپس به کسب و کار رونق داده و به درامد زائی رسید.
درامد زائی از اینترنت به دلیل وجود کسب و کارهای مختلف کمی دشوار است ولی اگر با پشتکار و تلاش اقدام کرده و اطلاعات خود را در این مسیر بیشتر کنید و همچنین راه درستی را انتخاب کنید مطمئنا به راحتی درامد بالایی خواهید داشت.

 

۰ ۰

برای راه اندازی کسب و کار به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر به فکر راه اندازی یا توسعه کسب و کار خودتان هستید باید بدانید که توسعه و برپایی یک بیزینس نیازمند چندین مولفه است اما مهم ترین موضوع که باید برای مدیریت کسب و کار خود بدانید مباحث مالی و مالیاتی میباشد که اگر اگاهی کامل نسبت به این قضیه نداشته باشید منجر به شکست کار شما میشود حتی اگر خیلی بزرگ شده باشید و آورده زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله کامل درباره مسائل مالی و مالیاتی به شما توضیح دادیم در ادامه این مقاله حتما همراه ما باشید.

 

در دنیای کسب و کار مفهومی به اسم MVP داریم. نمی‌خواهم خیلی بازش کنم اما به‌طور خلاصه این مفهوم به این اشاره دارد که در ابتدا بهتر است به جای صرف هزینه‌های بسیار زیاد، با یک هزینه کوچک کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده و ایده را تست کنید حتی شما میتوانید با راه اندازی کسب و کار در خانه این کار را انجام بدید و مرحله مرحله آن را توسعه دهید.

 

مثلا به جای اینکه یک وب سایت اینترنتی با 4/5 میلیون تومان بزنید، از یک سایت ارزان‌قیمت و یک پیج اینستاگرامی شروع کنید،

به جای خرید تعداد زیادی محصول، از همکاران یا حتی رقبا بخواهید در ابتدا محصول‌تان را تامین کنند،

به جای تبلیغات بنری در سطح شهر با چند ده میلیون هزینه، با 2/3 میلیون تومان در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید،

و...

ممکن است MVP حتی برای شما هیچ سودی نداشته باشد، اما در واقع ما نه به دنبال سود بلکه به دنبال تست هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که بازار خوبی را برای کسب و کار انتخاب کرده‌ایم. به این ترتیب حتی در صورت شکست خوردن هم تمام منابع را از دست نمی‌دهیم.

 

راستی اگر برای شروع کسب و کارتان به یک وب سایت ارزان‌قیمت نیاز دارید، می‌توانید ارزان‌ترین پلن طراحی سایت را در سایت ساز پرتال انتخاب کنید. برای بررسی قیمت‌ها به صفحه «تعرفه طراحی سایت» ما مراجعه کنید.

 

6_ امور مالی را سر و سامان بدهید

سرمایه لازم برای راه‌اندازی کسب و کار در ایران

 

در یک دوره آموزشی یکی از کارآفرینان بزرگ کشور سخنرانی می‌کرد؛ او در میان صحبت‌هایش حرف جالبی زد: {یکی از بزرگ‌ترین پشیمانی‌های من این است که چرا در ابتدای راه اندازی کسب و کارم، به مدیریت امور مالی اهمیت نمی‌دادم!}

 

شما به عنوان صاحب کسب و کار باید به‌خوبی در جریان درآمد کسب و کارتان بوده و مهم‌تر از آن، عاقلانه در مورد هزینه‌ها تصمیم بگیرید. علاوه بر این شما باید به‌خوبی با مسیرهای تامین منابع مالی مورد نیاز مثل وام، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های شتاب‌دهنده و... آشنا باشید.

 

همینطور شما باید به عنوان یک بیزینس من، هوش مالی خوبی داشته باشید، در جریان بازار باشید، اندکی بتوانید شرایط بازار را پیش‌بینی کنید، بدانید تورم یا رکود چه تاثیری بر کسب و کارتان دارد و... . به‌طور خلاصه، کارهایی که باید بکنید اینهاست:

 

  • استخدام یک حسابدار یا حداقل گذراندن دوره‌های مبتدی آن،
  • آشنایی با اصول و کلمات تخصصی در دنیای اقتصاد،
  • افزایش هوش مالی از طریق آموزش دیدن،
  • کاهش هزینه‌های بی‌مورد کسب و کار،
  • یادداشت تمامی درآمدها و هزینه‌ها،
  • آشنایی با قوانین مالیات.
۰ ۰

راه اندازی کسب و کار برای آقایان

آقایان هم می‌توانند با راه اندازی کسب و کار خانگی پول زیادی به دست بیاورند. بهروز فروتن یکی از مردانی است که از خانه شروع کرد و توانست پس از گذشت چند سال انقلابی بزرگ در این صنعت به وجود بیاورد. فروش میوه خشک، فروش غذای خانگی، مجسمه سازی با چوب و… از جمله ایده های مناسب برای آقایان به حساب می‌آید.     

راه اندازی کسب و کار

پس از آنکه انتخاب کردید که کدام یک از انواع کسب و کار را می‌خواهید شروع کنید باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید تا به کمک‌ آنها بتوانید کسب و کارتان را با ریسک کم‌تری راه اندازی کنید.

تصمیم‌گیری

برای تمرین تصمیم‌گیری به شما پیشنهاد می کنیم که در طول روز برای انواع تصمیم‌هایی که می‌خواهید بگیرید، از روش سه مرحله‌ای که در ابتدای مقاله به شما توضیح دادیم استفاده کنید.

مذاکره

اصولاً زمانی به مذاکره نیاز پیدا می‌کنید که با طرف مقابلتان بر سر یک موضوع تعارض داشته باشید. اگر شما بر مهارت مذاکره مسلط باشید، می‌توانید شرایط را به نفع خودتان تمام کنید.

حل مسئله

 

زمانی که شما با چالشی مواجه می‌شوید باید سعی کنید که در ابتدا ریشه این مشکل را پیدا کنید و به طور کامل بر مسئله‌تان آگاهی پیدا کنید. در گام دوم باید سعی کنید که راهکارهای موجود را کشف کنید و در نهایت باید از مهارت تصمیم‌گیریتان استفاده کنید و بهترین راه‌حل را از میان راه‌حل‌های موجود انتخاب کنید.

شما پس از مدتی می‌توانید به دیگران در حل مسائلشان کمک کنید و از این طریق اعتبار زیادی به دست بیاورید. همچنین با گذشت زمان و حرفه ای شدن در مهارت حل مسئله، می‌توانید این مهارت را به کارکنانتان درس بدهید.

مهارت برقراری ارتباط

منظور از مهارت برقراری ارتباط این است که سعی کنید تا در یک مکالمه به عنوان فرستنده و گیرنده پیام، طوری عمل کنید که پیام به نحو احسنت منتقل شود.

زمانی که شما در نقش گیرنده پیام هستید و مشغول گوش دادن هستید، باید تلاش کنید که فرد مقابل را قضاوت نکنید و با سوالاتی که می‌پرسید وضعیت را شفاف‌تر کنید.

همچنین در زمانی که نقش فرستنده پیام را دارید، باید تلاش کنید که پیامتان را در زمان مناسب به فرد مورد نظر ارسال کنید.

هدف گذاری و برنامه ریزی

شما باید هدفی برای کارتان در نظر بگیرید که نه پایین تر از حد توان شما باشد و نه این که به قدری بالاتر باشد که نتوانید به آن دست پیدا کنید. پس از انجام هدف گذاری باید کارهایتان را اولیت بندی کنید. برای کارها می‌توانید از ماتریس آیزنهاور استفاده کنید.

این ماتریس کارها را به چهار دسته تقسیم می کند

  • کارهای مهم و فوری

این کارها اهمیت زیادی دارند و باید زودتر از سایر کارها انجام شوند.

  • کارهای مهم و غیر فوری

این کارها فوریت کم تری نسبت به دسته  قبل دارند. شما باید سعی کنید که رفته رفته کارهایتان در این دسته قرار بگیرند.

  • کارهای غیر مهم و فوری

این کارها تاثیر چندانی در زندگی شما ندارند اما انجام ندادن آنها می تواند برای شما دردسر ساز شود.

  • کارهای غیر مهم و غیر فوری

بهتر است که کارهای این دسته را رفته رفته حذف کنید.

پس از هدف گذاری و تعیین اقدامات و کارهای موردنیاز بهتر است که با استفاده از این ماتریس، اولویت بندی کارهایتان را انجام دهید.

 

۰ ۰

تاثیر کسب و کار آنلاین بر درامد

بعد از فراگیری بیماری کرونا بسیاری از کسب و کار ها، به سمت اینترنت و آنلاین شدن سوق پیدا کردند. بحرانی که برای خیلی از بیزینس ها تبدیل به فرصت شد و توانستند سود آوری زیادی از کنار این قضیه بدست آورند.

به زبان ساده ، هر کسب و کاری که در فضای اینترنت راه اندازی می شه و یا بستر در آمد زایی اون اینترنت باشد ، یک کسب و کار اینترنتی و یا آنلاین نامیده می شه .

تفاوتی نمی کند که شما یک تولیدی داشته باشید و در فضای اینترنت به فروش اون بپردازید و یا اینکه یک سایت آموزشی راه اندازی کنید و آموزش هاتون رو از طریق این سایت ، به فروش برسانید و مدیریت کسب و کار خود را بدست بگیرید.

نکته ای که باید بسیار به اون توجه کنید این است که بستر درآمد زایی شما اینترنت است و این یعنی شما یک کسب و کار اینترنتی دارید .

بگذارید چند مثال براتون بزنیم که این مسئله کاملا براتون روشن شه .
فرض کنید که شما یک نویسنده هستید و در حوزه ی تولید محتوا فعالیت می کنید . بستر اینترنت ، جایی است که شما می تونید در اون مشغول به کار شوید و از اون در آمد زایی کنید .

یعنی می تونید برای سایت های مختلف ، تولید محتوا کنید و یا مدیر محتوای چند شبکه اینستاگرامی بشوید و برایشان محتوا تولید کنید و درآمد زایی کنید .

نکته ی مهم در باب کسب و کارهای اینترنتی ، ذکر این نکته است که این کسب و کار ها هیچ محدودیتی ندارند و شما هم می تونید بصورت مستقل و کار در منزل ، در این فضا کار کنید و هم می تونید بعنوان بستری برای کسب در آمد بیشتر ، در کنار کار دیگه تون از اون بهره بگیرید .

ما در این دسته مقالات ، به آموزش کسب و کار اینترنتی می پردازیم. و قصد داریم تا به صورتکاملا رایگان در دسته های مختلف به این موضوع بپردازیم.

 

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی چقدر سرمایه نیاز داریم؟

قبل از هر چیزی باید در نظر داشته باشید که قبل از ورود به هر کسب و کاری شما باید آموزش ببینید. پس باید در نظر داشته باشید که باید آموزش کسب و کار اینترنتی رو از سر بگیرید.

کسب و کار اینترنتی ، ارزان ترین شیوه برای ثروت سازی از طریق کسب و کار خانگی است . اگه نسبت سرمایه به سودی که در این کار کسب می کنیم رو حساب کنیم ، در می یابیم که راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، کاری است با سرمایه کم و یا حتی رایگان ، که سودهای صد تا سیصد درصدی رو برای ما به همراه داره.

پس برای راه اندازی یک کسب و کار خانگی و یا کار در منزل از طریق اینترنت ، ما نیاز به سرمایه ی اولیه بسیاری نداریم و می توانیم با کمتر از یک میلیون ، اقدام به راه اندازی کسب و کار اینترنتی کنیم.

فقط با یک میلیون سرمایه ، یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید

بله ، تنها با یک میلیون سرمایه می توان یک کسب و کار اینترنتی راه انداخت . ما در بخش های قبل ، توضیح دادیم که اگه بخواهید کار در منزل انجام بدید ، تنها نیاز به مهارت دارید و اگه بخواهید مدیریت یک کسب و کار خانگی رو در دست بگیرید ، تنها نیاز به سرمایه اندکی برای رسیدن به کسب و کار خودتون دارید.

حالا می خواهیم بگوییم که چطور می تونید با سرمایه کمتر از یک میلیون به همه ی آن چه که در بخش های قبل براتون توضیح دادیم دست پیدا کنید .

۰ ۰